Unha análise precisa do que está a acontecer

 
Luís Dávila

Luís Dávila

Moito ten dado o que falar a famosa “consulta sobre a lingua galega no ensino”. Tanto, que non dá para abranxelo todo neste post, nin é esa a nosa pretensión. O que tentaremos é desvendar algunhas das claves deste inédito proceso, facendo memoria dos feitos e submeténdoos a unha breve análise.   

Así se presenta un “Breve dossier sobre os ataques á lingua e á cultura galegas” que podes ler íntegro aquí.

PD 21-07-2008: con esta cobertura institucional, é normal que a galegofobia se manifeste sen reservas. Máis info no Portal Galego da Língua e no blogue Made in Galiza, no que se anima a responder a esta nova discriminación.

PD 24-07-2008: relato da moza que sufriu esta discriminación no Centro Deportivo Base de Área Central (SdC):

Parece ser que dende Base están buscando á persoa que acudiu á entrevista de traballo do Centro Deportivo Base de Área Central o venres 10 de xullo. Foi a min a quen aconteceron os feitos. Non vou entrar en discusións, simplemente denunciei un feito discriminatorio. O que pasou foi o seguinte:
Entrei no Centro Deportivo Base de Área Central atendendo a un anuncio da porta que poñía:
“Se necesita dependienta. Razón aquí.”
Na tenda había unha rapaza atendendo a unha señora. Detrás do mostrador había un home que me pareceu ser o xefe. Dirixinme a el e díxenlle:
“Veño polo anuncio de dependenta.”
Ó que el me respondeu:
“¿Me permite su currículum?”
Eu respondinlle:
“Por suposto”.
Despois de pasar varias veces da primeira á segunda páxina do currículo, o home preguntoume si como dependenta só tiña experiencia nunha tenda . A miña resposta foi que si, pero que nesa tenda eu estaba soa e ó cargo de todo. Respondín en galego, e cando calei, porque non parecía ter interlocutor, o home dixo, palabras textuais:
“Como veo que no sabes hablar español, no me interesa. Gracias”
Nun principio fiquei calada, pensando que se trataba dunha broma de mal gusto, pero ó ver que o home non se inmutaba e me devolvía o currículo, dixen en ton sarcástico, agardando rectificación:
“Son bilingüe”.
El respondeu de novo o mesmo, ante o cal comezou a disputa, aínda que non se lle pode chamar tal, porque o home non se alterou o máis mínimo, o único que fixo foi repetirme varias veces:
“No habla español, no me interesa. Gracias.”
Como si se tratase do lema do seu establecemento.
Eu marchei, e fixen o que considerei oportuno, denunciar ante A Mesa de Normalización Lingüística, ante o Defensor do Pobo, enviar o escrito a distintos medios de comunicación e presentar unha queixa no Centro Comercial de Área Central.
Todos e cada un deles fixeron posible que hoxe este feito se saiba, aínda que teño que recoñecer que non pensei que acadara tanta difusión.
Paréceme incrible que alguén poida supoñer que a estas alturas da historia, exista algún galegofalante que descoñeza o español, cando segue a ser a lingua dominante.
Por desgraza, este feito non ten só un nome e apelidos, acontece a diario. O importante é que non o deixemos pasar, que denunciemos.

Grazas a todas as persoas que, dun xeito ou de outro, apoiaron esta denuncia.

Un saúdo.

Eleazar López García.

Deixar unha resposta

